PROEFLESSEN

AANMELDEN/AFMELDEN/BETALINGEN

ALGEMEEN

COMMUNICATIE


Mijn kind wil een proefles volgen kan dat?
Ja dat kan als wij plek in de les vrij hebben en wij van u een volledig ingevuld aanmelding over het internet hebben mogen ontvangen. U ontvangt gelijk na aanmelding een email met de bevestiging. U kind is dan welkom op de eerst volgende les. Indien er een wachtlijst is voor de les van uw keuze krijgt u dat ook gelijk na aanmelding per mail te horen. De proefles wordt dan nog even uitgesteld. Wij bellen of mailen u zodra er een plekje is vrijgekomen, om uw kind dan uit te nodigen voor een proefles.

Kan ik spontaan langskomen met mijn kind voor een proefles?
Nee, proeflessen kunnen alleen gevold worden na ontvangst van de bevestiging email. Deze kunt alleen ontvangen indien u een aanmelding over het internet heeft gedaan.
Proeflessen kunnen gevolgd worden als er plek vrij is in uw voorkeur les, wij reserveren de plek voor uw kind in deze les, zodat uw kind ook daadwerkelijk gelijk geplaatst kan worden na de proefles.
Een proefles volgen en vervolgens pas weken later willen starten is om deze reden dan ook niet mogelijk.

Waarom moet ik mijn bankgegevens invullen als ik alleen maar een proefles wil?
Alvorens u  uw kind kunt aanmelden dient u een (afgeschermd) profiel op naam van uw kind aan te maken in ons systeem. Al uw  gegevens zoals n/a/w, telefoonnummer, bankgegevens en e-mailadres worden opgeslagen en zijn alleen voor u toegankelijk middels een door u gekozen wachtwoord. Dit is een eenmalige handeling, aanmelding kunnen vervolgens met een paar klikken gedaan worden.
Wanneer de kinderen na de eerste les (=proefles) besluiten om NIET door te gaan ( u heeft ons dan binnen 1 week gemaild en wij hebben deze mail bevestigd) verwijderen wij u gegevens met één druk op de knop, en is de proefles gratis geweest.
Hebben wij na de proefles binnen 1 week geen afmelding van u mogen ontvangen, dan gebruiken wij uw bankgegevens om de lesgelden middels de automatische incasso, tussen de 2e en 4e les, te incasseren.
Het spreekt voor zich dat wij uiterst discreet met uw gegevens omgaan.

Wat kosten de lessen? 
Voor prijzen verwijzen we u graag door naar jeugdprijzen.

Welke kortingen worden er gegeven?
loyaliteitskorting :
– 5% korting  indien uw kind heeft bij ons op les heeft gezeten van september 2015 t/m juni 2016.
10% korting indien uw kind heeft bij ons op les heeft gezeten van september 2014 t/m juni 2016.
15% korting indien uw kind heeft bij ons op les heeft gezeten van september 2013 t/m juni 2016.

broertje/zusje korting:           – 5% korting voor elk kind uit hetzelfde gezin
meerdere lessen korting:       5% korting op de totaalprijs, bij elke extra les(vanaf de tweede les)
betaling in 1x:                        10% korting        

Er wordt maximaal 25 % korting toegekend.

Wanneer worden de kortingen voor mij inzichtelijk?
loyaliteitskorting                 wordt gelijk verwerkt en is verrekend in de prijs die u terugleest in de bevestiging email
broertje/zusje korting          kan pas worden gegeven en doorberekend na de 2e genoten les.
meerdere lessen korting      kan pas worden gegeven en doorberekend na de 2e week van alle genoten lessen
betaling in 1x                     wordt gelijk verwerkt en is verrekend in de prijs die u terugleest in de bevestigingsmail

Waarom is het bedrag wat er wordt geïncasseerd niet gelijk aan het bedrag wat ik opgekregen heb in de bevestigingsmail?
Wij kunnen de eventuele broertje/zusje korting en de meerdere les kortingen pas toekennen na de 2e genoten les. Naast de kortingen betaald u 1 maal per seizoen lidmaatschapsgeld ( 15,- voor jongeren t/m 15 jaar/ 25,- voor 16 jaar en ouder), deze zijn nog niet verwerkt in de bevestigingsmail.
In de 2e week van september 2016 sturen wij iedereen een mail met daarin het bedrag waarin alle kortingen en lidmaatschapsgelden zijn verwerkt.

Hoe- en wanneer vinden de betalingen plaats?
Betalingen vinden alleen plaats via een automatische incasso. Het lesgeld wordt na de tweede genoten les van uw rekening geïncasseerd. U krijgt de mogelijkheid bij de aanmelding om voor een betaling in 1- of twee termijnen (t/m december) te kiezen.

Kan ik per maand betalen?
Nee dat kan niet. Wel bieden wij u wel de mogelijkheid om te betalen in 1- of in 2 termijnen.

Wat kost een losse les?
Wij hanteren geen losse lesprijzen binnen het jeugdprogramma.

Mijn kind start later in het seizoen; krijg ik dan korting?
Ja, u krijgt een aangepaste lesprijs vanaf 26 september.
De prijzen die u op uw scherm ziet tijdens het invullen van het aanmeldformulier zijn de juiste basis lesprijzen. Wij bieden loyaliteitskortingen, die zijn verwerkt in de lesprijs die u tijdens de aanmelding tegen komt. Het jaarlijkse lidmaatschap en eventuele andere kortingen zoals 2e les korting en broertje/zusje kortingen zijn nog NIET verwerkt.
Wij hanteren vaste maandtarieven; dit wil zeggen dat de lesprijs per maand aangepast wordt. Begint een kind bijv. eind oktober dan hanteren wij nog steeds het oktobertarief. U krijgt altijd de keuze om een week later te starten om het tarief van de eerstvolgende maand te krijgen.
Wij baseren de lesprijs op de datum van de eerst genoten les (de proefles)!

Kan ik ook contant of per pin betalen?
Nee dat kan niet; betalingen verlopen alleen via een automatische incasso.

Ik heb een incassoblokkade op mijn rekening staan of de automatische incasso is mislukt om wat voor een reden dan ook. Wat nu?
Wij sturen u in bovenstaande gevallen een factuur. Wij brengen hiervoor administratiekosten in rekening. (€ 5,- 1e factuur, + € 7,50 herinnering en + € 15,- voor een ingebrekestelling).
Bij het eventueel uitblijven van de volledige betaling (=inclusief de administratiekosten) geven wij de openstaande factuur uit handen aan Incasso Federatie Nederland.

Als mijn kind gedurende het seizoen wisselt van les en de tijdsduur van de les is anders hoe zit dat dan met de hoogte van het lesgeld?
Indien noodzakelijk zal het resterende lesgeld (wanneer een kind wisselt naar een les die langer duurt) van uw rekening geïncasseerd worden.

Mijn dochter heeft na 2/3 lessen toch besloten om te stoppen krijg ik nu geld terug?
Nee, wij restitueren geen lesgelden. Wij raden u aan om de betalingsvoorwaarden goed door te nemen alvorens u uw kind bij ons aanmeld.

Ik kom in aanmerking voor financiële steun, moet ik dan ook mijn bankgegevens invoeren?
Ja, als u wilt dat u kind gelijk start met de lessen wel. U dient dan zelf in eerste instantie de lesgelden te betalen. Nadat wij de uitkering hebben ontvangen storten wij de reeds betaalde lesgelden per ommegaande retour. Indien dit geen mogelijkheid voor u is dan plaatsen wij u kind vooralsnog op de wachtlijst en kan uw kind starten na ontvangst van de uitkering en bij voldoende plek.

Regelen jullie de aanvraag bij het Jongeren Cultuurfonds?
Nee, dit kan alleen een intermediair op de school van uw kind of een maatschappelijk werker voor u regelen.

Als mijn kind de eerste les niet leuk heeft gevonden wat doe ik dan?
U kunt ons binnen 1 week na de proefles e-mailen om door te geven dat uw zoon/dochter niet verder gaat met de lessen. Wij bevestigen u deze email. Er volgt geen automatische incasso. De proefles is dan gratis geweest.

Mijn kind is aanwezig geweest op de proefles en ik twijfel, wat moet ik doen?
U neemt telefonisch contact met ons op(= administratiekantoor); wij kunnen u gepast advies geven. Gaat uw kind wel door met lessen en heeft u geen contact met ons opgenomen dan bent u betalingsplichtig.

Ik heb meer kinderen die ik aan wil melden kan dat allemaal in 1 keer?
Nee, voor ieder kind moet een aparte aanmelding gedaan worden. U dient voor elk kind apart een profiel aan te maken (op naam van uw kind) met een uniek wachtwoord. Het emailadres kan hetzelfde zijn echter de wachtwoorden moeten verschillen. U gaat als volgt te werk:
Nadat U de aanmelding voor het eerste kind heeft gedaan, dient u UIT TE LOGGEN (rechts boven in uw scherm). Vervolgens gaat u via de ‘Aanmelden’ knop op onze website een nieuw profiel aanmaken. Voor de eerste keer start u aan de rechterkant van het scherm, vult U de voor en achternaam van het tweede kind in en volgt U de aanwijzingen op het scherm. Let er dus op dat u een ander wachtwoord aanmaakt voor elk kind. Na het aanmaken van het 2de profiel kunt U de aanmelding doen.

Moet ik mijn kind ieder seizoen opnieuw aanmelden?
Ja, alle kinderen melden zich ieder seizoen opnieuw aan (Ook kinderen die al op les hebben gezeten). Uw profiel blijft echter behouden onder de knop ‘MIJN ADC’.

Mijn kind staat al een tijd op de wachtlijst, heb ik automatisch plek voor volgend seizoen?
Nee, u dient uw kind weer opnieuw aan te melden voor volgend seizoen. U krijgt krijgt wel een voorrangspositie (in tijd)

Moet ik mijn kind afmelden aan het eind van het seizoen?
Nee dat hoeft niet, alle aanmeldingen vervallen automatisch aan het eind van het seizoen.

Waar kan ik zien voor welke les ik mijn kind heb aangemeld?
Uw kunt uw aangemelde lessen terugvinden op uw eigen profiel. Deze is te vinden onder de knop ‘MIJN ADC’ op onze website
U ziet onder het tabblad ‘mijn info’ , een knop genaamd: ‘mijn lessen’, daar ziet u Uw aanmelding terug. De keuze van Uw betaling ziet u onder ‘mijn aanmeldingen’.

Het bedrag wat ik uiteindelijk moet betalen wijkt af van wat er in mijn ‘reactie op aanmeldings email’ staat hoe kan dat?
Daar wij U diverse mogelijkheden voor kortingen bieden en die voor iedereen verschillen, kunnen wij die niet stadaard in het aanmeld programma opnemen. Wij verwerken deze nog handmatig. Wij sturen u daarom korte tijd voordat de lessen van Uw kind start nog een email met de juiste lesgeld bedragen. Daarin zijn dan naast het bedrag voor lesgeld en de loyaliteitskorting die U al van ons ontvangen had, ook het jaarlijkse lidmaatschapsgeld en de voor U specifieke kortingen verwerkt. Dat kan zijn: broertje/zusje korting, 2/3de les korting.

Mijn zoon/dochter heeft een vriend(innetje) bij zich, kan die een keertje meedoen?
Om de kwaliteit en continuïteit rust in de lessen te bewaken laten wij geen vriendjes of vriendinnetjes eenmalig toe in de les. Ze mogen wel langs de kant zitten om te kijken (zolang het de les niet verstoord).

Mijn zoon/dochter wil in dezelfde les als een vriendje kan dit?
We streven ernaar om vriendjes en vriendinnetjes in dezelfde les te plaatsen (als ze dit willen). U kunt dit aangeven tijdens de aanmelding.
Mocht er geen plaats meer zijn in de betreffende les dan doen we ons best om andere alternatieven te zoeken.

Werken jullie ook toe naar een eindvoorstelling?
In seizoen 2017-2018 geven we weer voorstellingen in een theater Alle kinderen vanaf ballet 1 (5/6 jaar) doen daar aan mee. Voor de peuter en kleuter lessen organiseren wij 2x per jaar een open les. Dit seizoen (seizoen 2016-2017) organiseren wij 2x een openles. U wordt hier per email voor uitgenodigd.

Ik heb belangrijke informatie niet ontvangen, hoe kan dat?
Wij communiceren alleen belangrijke mededelingen omtrent de lessen en voorstellingen van uw kind.
Dit doen wij per email.
Het is daarom essentieel dat u onze mail kan ontvangen en deze volledig leest! (controleer uw Spam filter instellingen en wees alert bij het lezen van mail op smartphones en tabloids.)
Controleer daarom altijd op uw ‘MIJN ADC’ pagina of daar uw juiste email adres staat vermeld.
Wij nemen geen verantwoording voor niet ontvangen email.

Wanneer heeft mijn kind vakantie van ballet, tot wanneer loopt het seizoen??
Alle vrije dagen en vakantie weken kunt u vinden op de vakantiedagen pagina.

Het seizoen loopt tot en met 26 juni 2016.

Geven jullie plaatsingsgaranties wanneer een kind op de wachtlijst staat?
Helaas is het voor ons onmogelijk om garantie te geven op een plekje in een van onze lessen wanneer die al vol zitten. Wij raden ouders wel aan om de aanmelding via de website te doen want het kan voorkomen dat er sneller plek vrijkomt dan in eerste instantie de verwachting was. Wanneer wij zien dat een plek op de wachtlijst zinloos is geven we dat altijd aan en bieden we u de mogelijkheid te kiezen uit aangeboden alternatieven.
Schuift mijn zoon/dochter automatisch door naar een volgende les?
De kinderen schuiven niet automatisch door. Alle kinderen schrijven zich elk seizoen opnieuw in. Op moment van inschrijving wordt gekeken naar de leeftijd van de kinderen en er wordt overleg gepleegd met de betreffende docent die de les geeft. N.a.v. die informatie schuift uw zoon/dochter een les door of blijven ze in dezelfde les. U kunt bij de aanmelding aangeven in welke les u uw kind graag geplaatst zou zien. Wij gaan zeer zorgvuldig om met het plaatsen van kinderen; mochten er schuivingen plaats vinden dan is dat altijd omdat het beter is voor het kind en houden we hier nauw contact over met de ouders.

Wanneer valt mijn kind in de volgende leeftijdsgroep?
Als uw kind voor 31 december jarig is dan hanteren wij va september reeds de nieuwe leeftijd.

Waar zitten jullie allemaal?
Onze hoofdvestiging:
CENTRUM
Marnixstraat 342-e
1016XT Amsterdam
Tel: 020-6161885

Locatie Zeeburg:
Sportschool ‘Fit aan ‘t IJ’
KNSMlaan 11
1018 LA
020-6161885/ sportschool: 020-3628000

Locatie IJburg:
Krijn Taconiskade 444
1087 HW
Tel: 020-4164636
Ik heb mijn vraag al naar jullie gemaild maar geen antwoord ontvangen.
Gezien de grote aantallen emails die wij ontvangen, kunnen wij de emails waarvan het antwoord op deze pagina te vinden is, niet langer beantwoorden. Bovenstaande is geen onwil maar is wegens tijdsgebrek niet haalbaar.Wij hopen op uw begrip en zijn uiteraard altijd bereid uw email of telefoontje te beantwoorden in het geval uw gezochte antwoord niet te vinden is op deze pagina.
Mijn vraag staat hier niet bij wat moet ik dan doen?
De beste manier om contact met ons te zoeken is via info@amsterdamdancecentre.nl.
U krijgt dan op korte termijn antwoord van ons.